Hos AN-BO.dk kan du handle enkelt, sikkert og i et godt udvalg af møbler. Vi sender varen direkte til dig fra vores leverandør eller eget lager, for at kunne give dig de bedste priser og bedste udvalg.
Vores web betaling er igennem nets, så du kan føle dig tryg, når du handler hos os.
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på an-bo.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.
Bestilling og betaling
For at handle på AN-BO.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Der er også mulighed for at handle via bankoverførsel via netbank så kan du bestille dine vare på mail så mailer vi dig et konto nr. til overførsel af penge. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet. Alle varer er produceret med henblik på brug i private hjem.
Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven.Eventuelle betalinger for ekstra services som ”Opbæring” og ”Aftenlevering”, vil først blive udregnet umiddelbart inden du er klar til betale.
Du kan betale med:
• Dankort
• VISA-Dankort
• VISA
• Visa Electron
• Mastercard
• Maestro
• Forbrugsforeningskort
• JBC
• Bankoverførsel
Betaler du med kort sker det gennem nets og er din garanti for en sikker online handel. Når du er klar til at bestille, klikker du på ”Gå til kassen”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform. Har du ønsker til leveringsdato kan du meddele os det i ”Kommentar-feltet”. Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter indholdet og går til betalingssiden. Først når du har indtastet kortoplysninger, sendes din bestilling til os. Har du valgt Bankoverførsel som betalingsform, sendes ordren uden at du indtaster kortoplysninger.
Alle priser på AN-BO.dk er angivet i danske kroner, inkl. moms. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende. Vi tager forbehold for udsolgte og udgåede produkter og prisfejl.
Umiddelbart efter du har bestilt en vare hos os, modtager du en ordrebekræftelse pr mail for vores modtagelse af din bestilling. Få dage efter sender AN-BO.dk en ”Ordreopdatering” pr. mail med en forventet leveringsdato. Modtager du ikke en ordrebekræftelse kort efter ordreafgivelse, bør du tjekke mappen ”Uønsket post” eller dit ”spamfilter”. Finder du heller ikke din ordrebekræftelse her, bør du kontakte Kundeservice, så vil vi verificere din e-mail adresse.
Leveringen
Nedenstående leveringsbetingelser er kun gældende for adresser på fastlandet samt brofaste øer. For levering til ikke-brofaste øer, henvises til afsnit ”Levering til ikke-brofaste øer”.
Leveringsmåde
Levering sker primært med tilknyttede vognmænd. Mindre varer sendes med GLS og det vil fremgå på ”Ordreopdateringen”.
Den forventede leveringstid er 1-3 uger afhængig af produkt. Udvalgte produkter kan leveres indenfor 1-3 hverdage. Det vil fremgå på det enkelte produkt. Vær opmærksom på, at varer på samme ordre kan komme ad flere omgange og med forskellige fragtmænd, da varerne kan komme fra forskellige leverandører.
Vigtigt ved leveringen
Undersøg altid emballagen for synlige skader, når du modtager varen fra fragtfirmaet. Hvis der er synlige skader, er de vigtigt, at du noterer det ved modtagelse på fragtmandens ”Smartphone” - eller fragtbrev, inden du kvitterer for modtagelsen. Er du i tvivl, så spørg fragtmanden.
Ydermere, er det er dit ansvar som kunde, at sikre at leveringen kan ske. Herved forstås, at fragtmanden på sikker vis kan komme op ad trapperne i dit hus, op ad trappeopgangen i din boligopgang, at der er plads til at komme ind af døråbninger, mm. Opdages det først ved selve leveringen, at levering ikke kan ske pga. pladsmangel, vil du stadig blive afkrævet leveringsbeløbet, da købet vil blive betragtet som fortrudt.
Ved køb af større møbler anbefaler vi derfor, at du som kunde afmåler de nødvendige adgange.
Hvis det ikke er muligt at være hjemme til at modtage varen, kan du vælge at få varen stillet på din bopæl. Dette kan noteres i kommentarfeltet ved ordreafgivelse. Hvis varen må stilles, sker det på dit eget ansvar.
Er der ingen hjemme, når fragtmanden kommer, og er det ikke aftalt at ordren må stilles, tager fragtmanden ordren med retur til vores lager. Herefter kontakter fragtfirmaet dig for aftale af nyt leveringstidspunkt.
Levering til ikke-brofaste øer
Bor du på en ikke-brofast ø i Danmark skal du kontakte kundeservice for andre fragtpriser. Vi tilstræber naturligvis altid at finde den billigste og hurtigste løsning, så du kan få den bedste pris.


Transportskader
Skulle du mod forventning modtage en transportskadet pakke eller du opdager en skade på produktet. Skal det anmeldes inden for 24 timer, fra modtagelse af pakken. Anmeldelsen skal sendes via mail.
- Ordre nr.
- Hvilke dele der er skadet
- Beskrivelse af skaden
- Foto af emballagen udvendig
- Foto af emballagen indvendig
- Foto af selve skaden
Modtager du en pakke med synlige skader, opfordrer vi dig til at nægte modtagelse eller modtage med forbehold. Nægtes modtagelse returneres pakken til os hvorefter vi opretter en sag hos transportøren.
14 dages fortrydelsesret
Når du handler hos an-bo.dk kan du uden begrundelse fortryde dit køb inden for 14 dage fra modtagelse. Du skal blot meddele os, at du fortryder købet, og derpå returnere varen til os. Du kan enten sende os en e-mail på an-bo@an-bo.dk eller ringe til os på 35852616 eller
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til os i original emballagen uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har givet os besked om fortrydelsen.
Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
Hvis varens værdi er forringet, dvs. hvis varen har været taget i brug, samlet eller på anden måde ikke er at betragte som ny, kan du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Dette er også tilfældet, hvis original emballage mangler eller er beskadiget.
Returnering
Varen skal altid være forsvarligt indpakket i original emballagen. Du har selv ansvaret for varen, indtil vi modtager den. Tag eventuelt et billede af vare og emballage inden returforsendelsen.
For at gøre fragten billigst for dig, kan AN-BO.dk hjælpe med afhentningen af varen hos dig.
Hvis afhentning ikke er mulig på den aftalte dato, fx pga. at varen ikke er tilgængelig, ikke er afmonteret såfremt varen har været monteret, eller hvis adgangsforholdene ikke er i orden, vil du blive opkrævet som hvis afhentning havde fundet sted.
Tilbagebetaling
Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt beløbet, du har indbetalt til os ved købet – minus eventuelle fragtomkostninger og værditab (læs mere under ”Bemærk”)
BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:
1. du reelt har taget varen i brug.
2. den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
3. du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
4. varens original emballage mangler eller er kraftigt beskadiget.
Reklamation - Hvis der er noget galt med varen
Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangel-reglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation indenfor 24 mdr. Hvis hverken reparation, ombytning eller et afslag i prisen kan afhjælpe problemet, gives pengene tilbage mod returnering af produktet. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Bemærk, alle varer er produceret med henblik på brug i private hjem.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 uger. efter fejlen blev opdaget. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.
Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb for undersøgelse af varen.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Tag eventuelt et billede af vare og emballage inden returforsendelsen.
Persondata
For at kunne handle på AN-BO.dk skal du som minimum oplyse:
• Navn
• Adresse
• E-mailadresse
• Telefon/mobilnummer
B2B - Særligt om erhvervskunder
Ingen returret på varer solgt til erhvervskunder
Hvis køber vil påberåbe sig en mangel, skal køber straks give sælger besked. Såfremt køber har opdaget eller burde have opdaget manglen og ikke reklamerer som anført, kan køber ikke senere gøre manglen gældende. Sælger kan frit vælge at afhjælpe manglen eller foretage omlevering. Såfremt sælger anmoder derom, skal køber umiddelbart efter reklamationen, for købers regning og risiko, returnere den angivelige mangelfulde vare til sælger i original emballage. Sælger forbeholder sig ret til kun at modtage den angivelige defekte del.
Reklamationer på mangler og brækage forårsaget i erhvervsmæssige sammenhænge accepteres ikke.
Forbehold for priser og ordrebekræftelser
Vi forbeholder os ret til at annullere en handel, hvis der er opgivet forkerte priser på hjemmesiden, da disse er automatisk beregnet. Ligeledes forbeholder AN-BO.dk sig ret til at begrænse antallet af solgte enheder til særlig markedsført pris, da vi altid vil prioritere salg til private.
Mailen der modtages efter at en ordre er genneført er således alene en kopi af indkøbskurven, og ikke AN-BO.dk accept på at handlen gennemføres.